Alla inlägg under september 2016

Av anna Mac Callum - 30 september 2016 06:44

Godmorgon allihop

Igår gjorde vi typ ingenting tvätta och plocka lute här hemma

Idag får vi se hur denna dag slutar kan inte säga mer än så just nu får hoppas på det bästa

Ska till stallet iaf men men skriver mer ikväll

Av anna Mac Callum - 28 september 2016 23:36

Hej nu va de ett tag sen jag skrev bloggen men nu kommer här en liten uppdatering vad jag har haft för mig :)

Förra veckan var det massor att fixa inför dopet som va i helgen

Det blev ett lyckat dop i söndags.

I måndags hämtade vi hem dimman vår ung hingst på ett år som har vart på inkörning och han har växt jätte myrket

Idag körde benjamin honom för första gången på hemmaplan de gick super bra så nu kommer ni få följa edim och carisma här på bloggen igen

Carisma har fått en ny elev nämligen annika som håller på att lära sig att köra häst :)


En helt otrolig läromästare när det gäller körning min fina carisma :)

Här kommer lite bilder från dagarna som gått

Av anna Mac Callum - 19 september 2016 05:32

Godmorgon allihop Nu snart är de dags att gå upp och fixa lite innan de bär av mot en dag i Göteborg med underbara mamma och fixa lite inför dopet:)


Var hos carisma igår och fick första riktiga passet på ett år ( jag inte carisma för hon har vart igång nästan hela tiden ) övade tempo växlingar i trav sjukt jobbigt märks att man inte har mycket till magmuskler men kul var det

Annika värmde upp henne åt mig och dom har kommit långt och är sjukt stolt över dom annika är en underbar medryttare finns Ingen bättre har verkligen tur som har henne.


De finns en person till jag är stolt över och de är anna för att ha vågat sig upp på en häst föra första gången sen olyckan

Bilderna från gårdagen kommer imorgon tror jag.


PS jag har världens träningsvärk i magen idag xD ds

Bjuder på en bild på världens bästa annika med underbara carisma

Av anna Mac Callum - 18 september 2016 05:59

Hej och gomorgon allihopa nu va de dags att starta dagen enligt Sofie den minsta vet dock inte om jag håller med om detta.

Mina inlägg de senaste dagarna har vart lite innehålls fattiga men har rejäl skriv torka p.g.a trötthet men försöker ändå uppdatera då jag tycker de e kul att få dela min vardag med er.

Idag blir en händelserik dag ja ska tvätta städa lite som vanligt sen blir det att hänga med Benjamin och min far ut och åka lite sen ska vi till stallet och jag ska försöka rida på carisma och jobba med övergångar men även min egen sits och balans .

Att vara funktionshindrad ryttre är både kämpigt men oxå en utmaning som att jag behöver hjälp med olika saker som andra kanske tycker är enklast i världen men för mig inte skulle funka utan hjälp.

Sen så ser inte jag mig alltid som funktionshindrad men jag måste ju acceptera att jag är den jag är men min funktionsnedsättning är bara en del av vad jag är . För jag är som de flesta andra i min ålder som älskar hästar och att göra roliga saker med mina barn för dom är mitt allt och dom ser inte mig som funktionshindrad utan som deras mamma och jag är stolt över mig själv och allt går att hitta lösningar på bara man vill och jag är även stolt över att vara deras mamma.


Mina barn och djur är mitt allt för dom skulle jag kunna gå genom eld och vatten för att se deras glädje och lycka det får mig att må bra oavsett hur lite sömn jag får för att den minsta dottern inte vill sova utan äta men även bara vara vaken och mysa så älskar jag henne eller som när stora dottern på snart 3 år hittar på nåt hyss som man tror man ska bli tokig så älskar jag henne och skulle inte vilja byta bort mitt liv mot nåt annat men även om vissa dagar är tuffare än andra så tar man sig igenom dom
Och kan se tillbaka och Lee för barn ger en otroligt mycket kärlek.

Sen är de miTT jobb som mamma att lär dom att visa respekt mot äldre och hjälpa dom som är yngre och att uppfostra Dom till kärleks fulla individer med egen vilja och åsikter. Att lär dom stå upp för de dom tycker är rätt och våga säga ifrån om nåt är fel, och att behandla andra som du själv vill bli behandlad och bemöta andra med respekt.


Nu har jag babblat på om saker igen men hoppas ni orka läsa detta ändå.


Nu sover sofie igen så funderar på att ta mig en dusch och sen försöka sova några timmar till för kl är snart 6 på morgon och jag har ingen lust att gå upp så här tidigt

Skriver mer ikväll om jag har tid och ork till de.

Hoppas alla där ute får en toppen dag är de nåt ni undrar över är de bara aTT skriva en kommentar

.bjuder på en bild från sommaren på lilla edim

Ha de gött kram



Av anna Mac Callum - 17 september 2016 22:02

Idag har vi vart på lekplatsen och även haft besök av Benjamins syster


Just nu har jag inte så mycket att skriva

Kommer lägga ut bilderna från ridpasset även bilderna från dagen

Av anna Mac Callum - 17 september 2016 12:06

God förmiddag allihop

Nu har vi kommit tillbaka från en långpromenad jag Benjamin hunden och barnen.

Snart ska ja börja röja lite här hemma och snart får vi besök av Benjamins syster

Sen får vi se om vi hinner me lite ute lek oxå :)

Sen ikväll blir de lite körkorts plugg och mys med familjen

Nu skriker Sofie så får avrunda här så hörs ikväll

Av anna Mac Callum - 16 september 2016 22:17

Mm dagens bilder

Av anna Mac Callum - 16 september 2016 22:16

Tittar på Johan falk med älsklingen och nattar Sofie :)

Idag har vi vart hemma men haft fullt ändå så har inte hunnit sätta mig vid datorn med bilderna från ridpasset

Var i stallet nu på kvällen och allt va lugnt :)


Skriver mer imorgon

Presentation


välkomna till min blogg

mitt namn är anna maccallum och är 25 år gammal och har två små flickor på 3 år och 5 månader.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards